עמוס ידלין: "ההצהרה של אבו מאזן מעוררת גיחוך"

    מהדורת הבוקר No Comments on עמוס ידלין: "ההצהרה של אבו מאזן מעוררת גיחוך"

    אלוף במיל' עמוס ידלין במהדורת הבוקר: "ראינו עלייה ביכולות בג'נין והיה צריך לעשות ניקוי. המבצע הזה יועיל לטווח הקצר. מבחינה טקטית אלה ההישגים שרצו"

    עמוס ידלין צילום: פלאש 90
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אגף המודיעין, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) על המבצע בג'נין: "לא צריך לעשות חומת מגן. חומת מגן הייתה כנגד הרשות הפלסטינית וערפאת שעודדו את הטרור בתקופה שלא נכנסו לשטחי הרש"פ כמעט בכלל. היום צה"ל יודע להכנס לכל מקום. בחלק מהמקומות הרשות שולטת. במקומות שבהם היא איבדה שליטה צה"ל עושה מבצעים נקודתיים". 

    לדבריו "ראינו עלייה ביכולות בג'נין והיה צריך לעשות ניקוי. זה מבצע בהיקף חטיבתי אוגדתי. אי אפשר למגר את הטרור לחלוטין. אבל יש רף שאתה לא מוכן שיהיה. המבצע הזה יועיל לטווח הקצר. מבחינה טקטית אלה ההישגים שרצו".

    "מוגזם לקרוא לה בירת הטרור", מוסיף ידלין. "ג'נין בסך הכל היא עיר שקטה. המקום הבעייתי הוא מחנה הפליטים בתוכה. אני מתרשם שהמחבלים הבינו שיש מולם כוח חזק וברחו. ג'נין לא תהפוך לרצועת עזה וזה בדיוק המבצע שצריך להביא לזה שהיא לא תהפוך לעזה. היא רחוקה משם".

    על הכרזת הרש"פ על הסרת התיאום הביטחוני: "זה מעורר גיחוך. הם הכריזו על זה כבר מספר פעמים. איפה שזה חשוב להם התיאום יימשך", אומר ראש אמ"ן לשעבר. 



    0 תגובות